.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهم خواهی انتخاباتی ممنوع!
علیرضا قلی زاده
سهم خواهی انتخاباتی ممنوع!

یکی از زیباترین صحنه های حضور حداکثری مردم مازندران در سال گذشته را می توان به یقین صحنه انتخابات دانست.انتخاباتی که به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری با حضور 75 درصدی واجدین شرایط به همراه بوده است.

اگر چه وضعیت تمامی حوزه های مازندران به جز یک حوزه که به انتخابات میان دوره ای کشیده شده است مشخص شده ،اما آنجه قابل تامل و تعمق بیشتر در این دوره از انتخابات را فراهم آورده عدم راهیابی شش نفر از نمایندگان فعلی مردم مازندران در مجلس برای حضور مجدد در صحن بهارستان می باشد.

نمایندگانی که به گفته خود از تمامی ظرفیت ها برای هر چه بهتر انجام دادن وظایف نمایندگی خود استفاده کرده و همواره در ایام قبل و حین و حتی بعد از انتخابات در صحبت های گوناگون از عملکرد خود دفاع تمام عیار می نمایند.

اما آیا به راستی وضع به همین گونه که این نمایندگان گفته اند بوده است و آنان توانسته اند وظایف خود را به نیکی انجام دهند؟آیا نمایندگانی که مجددا" رای آورده بهتر توانسته اند در ادای وظیفه خود موفق عمل نمایند؟آیا این عدم انتخاب مجدد می تواند زنگ هشداری برای منتخبین فعلی مجلس باشد؟براستی چه عاملی سبب شده مردم برخی حوزه های انتخابیه از نمایندگان فعلی خود روی برگردانده و به اشخاص جدید برای نمایندگی شان در مجلس رای بدهند؟

اگر چه همه این موارد و بسیاری سئوالات دیگر احتیاج به بحث های مفصل کارشناسی دارد اما همانگونه که از نام این یادداشت بر می آید بنده قصد دیگری از مطرح کردن و پیش گشیدن موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران را دارم .

همانگونه که می دانیم و بارها و بارها نیز از سوی مسئولین ارشد استان نیز اعلام شده تداوم و حتی بیشتر شدن  بسیاری از ناملایمات موجود در استان ریشه در فضای مدیریتی ضعیف دستگاههای اجرایی داشته و دارد.

مدیرانی که خود بهتر از هر شخصی دیگری می دانند نه تنها لیاقت این پست را نداشته بلکه بسیاری از کارشناسان و کارمندان زیر مجموعه آنها از آنان بیشتر لایق مدیریت در آن دستگاه می باشند.

مدیر نماهایی که با حضور در ستادهای انتخاباتی و از طریق فشار مستقیم نمایندگان مجلس راه بر کرسی های مدیریتی پیدا کرده و خویش را را وامدار محض همان نمایندگان می دانند.مدیرانی که حتی برای پیشرفت استان حاضر به بازگو کردن واقعیت ها نبوده  و هر آنچه بالا دستی ها می گویند فقط لفظ چشم را بر زبان می رانند.

مداخله مستقیم نمایندگان مجلس در انتصابات و بکارگیری نیروهای ستادی خود در پست های مدیریتی شهری،استانی و بعضا" کشوری در سنوات گذشته نه تنها موردی نیست که مردم مازندران آنرا ندانند بلکه به کرات آنرا به چشم خود دیده اند.نمایندگانی که بیشترین وجه قدرت نمایندگی شان را در چانه زنی و پست گرفتن افراد دور و بر خود معطوف داشته و به موفقیت های ظاهری و موقتی نیز دست یافته اند.

با این اشاره باید یادآور شد اخیرا" برخی از منتخبین مجلس نهم و اعضای ستاد انتخاباتی آنها در پی رایزنی و چیدمان نیروهای تحت امر خود برای پست های مدیریتی در ماههای آتی را دارند.

اگر چه این امر فعلا" در حد شنیده ها و البته از نوع موثق آن است اما باید به منتخبین مجلس نهم یادآور شد که برادران عزیز مطمئن باشید فرصت چهارساله خدمتگزاری شما به سرعت بادی می گذرد و آنچه که در یادها باقی خواهد ماند عملکرد و تلاش و کوشش شما می باشد.نکند فرصت پیش آمده را قدر ندانسته و خود را وامدار گروهها و اشخاصی بدانید که در ستادهای شما بوده اند.

امروز ضعف مدیریت در برخی از دستگاههای مازندران به راحتی قابل مشاهده است.مدیرانی که نتوانسته و یا نخواسته!!! از ظرفیت های دستگاهی خود استفاده نمایند.پس بیایید با اتحاد و همدلی در صدد هر چه بیشتر خدمت کردن به مردم استان با استفاده از تمامی ظرفیت ها گام برداشته تا انشاالله شاهد شکوفایی مازندران در سالیان آتی باشیم.

 علیرضا قلی زاده

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 ارديبهشت 1391
کدام مدیر و مسئولی را در استان سراغ دارید که از این طریق به پست نرسیده؟!
نا شناس 10 ارديبهشت 1391
اي بابا تا بوده اين طوري بوده دخالت مستقيم محسني وشجاعي در بهزيستي كه از بين دكتري و فوق ليسانس مجرب يك ليسانس الهيات با هماهنگي مقام ارشد استان مدير شد
مهدی آرام نژاد 16 ارديبهشت 1391
مدیرانی که خود بهتر از هر شخصی دیگری می دانند نه تنها لیاقت این پست را نداشته بلکه بسیاری از کارشناسان و کارمندان زیر مجموعه آنها از آنان بیشتر لایق مدیریت در آن دستگاه می باشند! ؟
نا شناس 17 ارديبهشت 1391
آقا علیرضا ی عزیز در تمامی منابع علمی که بگردی سیاست یعنی بده - بستان اشتباه نکن
نا شناس 18 ارديبهشت 1391
ضعف مدیریت در برخی از دستگاههای اداری گیلان از مازندرال بدتر است مدیرانی که فقط و فقط با نظر نماینده انتخاب شده اند . واقعا جای تاسف است پس از گذشت 33 از سال از عمر انقلاب هنوز در زمینه انتخاب مدیران کارآمد و... مشکل داریم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.